منابع و مآخذ:
- احمدی، بابک ( 1382ه.ش ) «ساختار و تأویل متن»، تهران: مرکز.
- اخوانثالث، مهدی (1344هـ.ش) «از این اوستا»، تهران: انتشارات مروارید، چاپ اوّل.
- ................. (1375هـ.ش) «آخر شاهنامه»، تهران: انتشارات مروارید، چاپ سیزدهم.
- ادونیس (علی احمد سعید) (1391هـ.ش) «پیشدرآمدی بر شعر عربی»، ترجمهی کاظم برگنیسی، تهران: نشر نی.
- امینپور، قیصر (1389هـ.ش) «مجموعهی کامل اشعار قیصر امینپور»، تهران: مروارید، چاپ چهارم.
- البیاتی، عبدالوهاب (1995م) «الأعمال الشعریة»، المجلد الأوّل والثانی، المؤسسة العربیة للدراسات والنشر.
- پورنامداریان، تقی (1357هـ.ش) «سفر در مه: تأمّلی در شعر احمد شاملو»، تهران: انتشارات آبان، چاپ اوّل.
- الحیدری، بلند (1993م) «الاعمال الکاملة»، القاهرة: دار سعاد الصباح.
- خسروی شکیب، محمد و قاسم صحرائی (1388هـ.ش) «اشتراکات ساختاری در شعر نیما و چند شاعر معاصر»، فصلنامهی علمی- پژوهشی پژوهش زبان و ادبیّات فارسی، شمارهی سیزدهم، صص184-163.
- دهقانیان، جواد و زینب مریدی (1391هـ.ش) «بررسی مفهوم مرگ و زندگی در رُمان سووشون بر پایهی نشانهشناسی رنگ سیاه»، نشریهی ادبیّات معاصر، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال دوم، شمارهی اوّل، صص88-65.
- رید، هربرت (1378هـ.ش) «معنی هنر»، ترجمهی نجف دریا بندری، تهران: نشر خوارزمی.
- ساکن، علی (1387 هـ.ش) «پژواک پای آب: شرح صدای پای آب سهراب سپهری»، کاشان: نشر مرسل، چاپ دوم.
- سپهری، سهراب (1389) «هشت کتاب»، تهران: نشر مبین اندیشه، چاپ اوّل.
- سرور یعـقوبی، علی (1388ه.ش) «تأثیرپذیری شاعران معاصر از شعر کهن از دید تصویرسازی»، پژوهشنامهی فرهنگ و ادب، سال پنجم، شمارهی 8، صص297-287.
- سلیمی، علی و رضا کیانی (2012م) «اللون بینَ الرومانسیة والواقعیّة: دراسة فی شعر سهراب سبهری وسعدی یوسف»، مجلّة الجمعیّة العلمیّة الإیرانیة للغة العربیة وآدابها، فصلیّة محکمة، العدد23، صص20-1.
- سیّدحسینی، رضا (1376هـ.ش) «مکتبهای ادبی»، جلد دوم، تهران: نشر نگاه، چاپ 11.
- سیفی، طیبه و کبری مرادی (1391ه.ش) «بررسی تطبیقی بسامد رنگ در اشعار نیما یوشیج و بدر شاکر سیّاب»، نشریهی ادب عربی، شمارهی3، سال4، صص305-273.
- شریفیان، مهدی (1390هـ.ش) «به رنگ معما: میراث صوفیانه شعر معاصر ایران»، انتشارات دانشگاه بوعلی سینا، چاپ اوّل.
- شفیعیکدکنی، محمدرضا (1368هـ.ش) «صوّر خیال در شعر فارسی»، تهران: نشر آگاه
- شمیسا، سیروس (1370هـ.ش) «نگاهی به سپهری»، تهران: انتشارات مروارید.
- صدیقی، مصطفی (1384هـ.ش) «جستجوی خوش خاکستری: خوانش رنگ در شعر نو»، تهران: نشر روشن مهر، چاپ اوّل.
- طاهری، حمید و مریم رحمانی (1390هـ.ش) «تصویر شعر سپید»، نشریهی ادبیّات پارسی معاصر، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال اوّل، شمارهی دوم، صص88-57.
- عباس، احسان (1388هـ.ش) «فن الشعر»، ترجمهی سیّد حسن حسینی، تهران: نشر سروش (انتشارات صدا و سیما)
- علیزاده، ناصر و عبّاس باقینژاد (1389هـ.ش) «شهــود، نماد و شعر سهراب سپهری»، بوستان ادب (مجلّهی علوم اجتماعی و انسانی سابق)، دورهی دوم، شمارهی سوم، پیاپی 1/59، صص221-201.
- فتوحی رود معجنی، محمود (1389هـ.ش) «بلاغت تصویر»، تهران: سخن، چاپ دوّم.
- ........................ (1391هـ.ش) «سبکشناسی: نظریهها، رویکردها و روشها»، تهران: انتشارات سخن، چاپ اوّل.
- مظفری، علیرضا (1381هـ.ش) «خیل خیال: بحثی پیرامون زیباشناسی صور خیال شعر حافظ»، ناشر: دانشگاه ارومیه، چاپ اوّل.
- میرجعفری، سیّدرضا (1388هـ.ش) «در کنار سهراب:تحلیلی بر هشت کتاب سپهری»، کاشان: نشر مرسل.
- نیکوبخت، ناصر و سیّد علی قاسمزاده (1384هـ.ش) «زمینههای نمادین رنگ در شعر معاصر: با تکیه بر اشعار نیما، سپهری و موسوی گرمارودی»، نشریهی دانشکدهی ادبیّات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان، شمارهی 18، پیاپی 15، صص238-209.
- وفایی، عبّاسعلی و دیگران (1391هـ.ش) «نگاهی به تناسب موسیقی و مضمون در شعر قیصر امینپور»، فصلنامهی تخصصی سبکشناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب)، علمی- پژوهشی، سال پنجم، شمارهی دوم، پیاپی 16، صص489-472.
- یوسف، سعدی (1988م) «الأعمال الشعریة»، المجلدان الأوّل والثانی والثالث، بیروت: دار المدى، الطبعة4.
منبع انگلیسی:
- Brooker. Jewel.S. (1996) Mastery and Scope: T.S.Eliot and the Dialect of Modernism, Amherest: University of Massachusett Press.