ابن کمونه، سعد بن منصور، 1387، شرحُ التَلویحاتِ اللوحیّه و العَرشیّه، المُجلّدُ الثالث: الالهیّات، حقّقهُ و قَدمَ لهُ نجفقلی حبیبی، تهران: مرکز پژوهشی میراث مکتوب.
برهان، محمد حسین بن خلف، 1342، برهان قاطع، 5 ج، به اهتمام محمد معین و مقدمههای علیاکبر دهخدا و دیگران، تهران: ابن سینا.
پورداود، ابراهیم، 1355، «دساتیر»، فرهنگ ایران باستان، تهران: انتشارات دانشگاه تهران، صص 17- 51.
شهمردان، رشید، 1363، تاریخ زرتشتیان، فرزانگان زرتشتی، تهران: فروهر.
جام کیخسرو، شرح مکاشفات آذرکیوان، 1848، تصحیح و ترجمۀ گجراتی از عبدالفتاح معروف به سید اشرف علی، بمبئی.
خویشتاب، 1296ق، در: آیین هوشنگ،گردآوری مانکجی لیمجی هوشنگ هاتریا، کتابت عبدالحسین کریم فریدنی، به اهتمام میرزا بهرام رستم نصرآبادی، صص 1- 31.
دالوند، حمیدرضا. 1393. «میراث فرقه آذرکیوان»، ارجنامه دکتر زهره زرشناس، صص 233- 250.
دبستان مذاهب، 1362،تصحیح رحیم رضازاده ملک، تهران.
دساتیر آسمانی، 1888، به کوشش شهریار بن اردشیر و پرویز بن شاه جهان و بهران بن شاویر، بمبئی.
دوانی، محمد بن اسعد، 1318ق، لوامع الاشراق معروف به اخلاق جلالی، لکهنو: مطبع منشی نول کشور.
______________ ، 1342، رسالۀ تهلیلیه در تفسیر لا اله الا الله، تصحیح و مقدمه اسمعیل واعظ جوادی، تهران: چاپ مشعل آزادی.
زر دست افشار، 1296ق، در: آیین هوشنگ،گردآوری مانکجی لیمجی هوشنگ هاتریا، کتابت عبدالحسین کریم فریدنی، به اهتمام میرزا بهرام رستم نصرآبادی، صص 32- 76.
زنده رود، 1296ق، در: آیین هوشنگ،گردآوری مانکجی لیمجی هوشنگ هاتریا، کتابت عبدالحسین کریم فریدنی، به اهتمام میرزا بهرام رستم نصرآبادی، صص 77- 148.
زوره باستانی، 1296ق، در: آیین هوشنگ،گردآوری مانکجی لیمجی هوشنگ هاتریا، کتابت عبدالحسین کریم فریدنی، به اهتمام میرزا بهرام رستم نصرآبادی، صص 149- 177.
شارستان چهار چمن، 1270ق، نوشته بهرام بن فرهاد، به کوشش سیاوخش بن اورمزدیار یزدانی ایرانی، بمبئی.
فرصت، محمد نصیر بن جعفر، 1377، آثار عجم، 2ج، تصحیح و تحشیه منصور رستگار فسائی. تهران: امیرکبیر.
مجتبایی،فتح الله، 1369، «آذرکیوان»، دایره المعارف بزرگ اسلامی، ج1، صص 247- 259.
معین، محمد، 1336، «آذرکیوان و پیروان او»، مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، ش36، صص 25-42.
نصیرالدین طوسی، محمد بن محمد، 1356، اخلاق ناصری، تصحیح و توضیح مجتبی مینوی و علیرضا حیدری، تهران: خوارزمی.
Aoki, T. 2001. “The Genealogy of Philosophical Zoroastrianism”, Journal of the K. R. Cama Oriental Institute 64, pp. 59-78.
Modi, J.J.,1932, » A Parsee High Priest (Dastur Azar Kaiwan, 1529-1614 A.D) with his Zoroastrian disciples in patna, in the 16th and 17th century A.C«. , Journal of K.R. Cama Oriental Institute 20, Bombay, pp. 1-85.
Shea D. and A. Troyer, 1843, The Dabistan or School of Manners, 3 volumes, Paris.
Mulla Firuz bin Kaus, 1818, The Desatir or Sacred writings of the ancient Persian prophets; together with the ancint Persian version and commentary of the fifth Sasan, Bombay.